Met trots presenteren wij u! - Reisverslag uit Accra, Ghana van Marjon Klaveren - WaarBenJij.nu Met trots presenteren wij u! - Reisverslag uit Accra, Ghana van Marjon Klaveren - WaarBenJij.nu

Door: Marjon

Blijf op de hoogte en volg Marjon

20 Augustus 2014 | Ghana, Accra

Ja zeker met trots presenteren wij u!
Wat presenteren wij u? De twee kiosken die wij gebouwd hebben. 1 kiosk voor Emilia en haar kinderen Janet (14 jaar), Richard (6 jaar), Resomond (5 jaar) en Hellen (16 jaar). Emilia heeft een maand geleden afscheid van haar man moeten nemen omdat hij is overleden. deze kiosk is in rood, wit en blauw geschilderd en is de kiosk die Stap voor Stap heeft gesponsord. Het bord met het logo van Stap voor Stap wordt op dit moment geschilderd en op de kiosk geplaatst. Deze kiosk had nadat hij er 1 dag stond al winst opgeleverd voor Emilia. Ze heeft de kiosk gevuld met mooie produkten. Zeep, shampoo, kerosine, tandenborstels, rijst, wasmiddel en sokken. Met haar hebben we op de markt inkopen gedaan voor de inrichting van de kiosk. We hebben er alle vertrouwen in dat door deze kiosk het gezin een beter bestaan gaat krijgen dan wat ze nu hebben.
De tweede kiosk is knalroze geworden en is voor Agnes (de moeder van Charlotte die twee maanden in het ziekenhuis heeft gelegen en nu weer beter is door een gift van de stichting kwame waardoor een bloedtransfusie gedaan kon worden). Ook heeft Agnes vier kinderen. Jacob (11 jaar), Monasi (9 jaar), Charlotte (6 jaar) en Yousssef (3 jaar).
Deze kiosk is gevuld met nieuw ondergoed wat gesponsord is vanuit NEderland. Het was een feest om de kiosk te vullen met dit ondergoed en rompetjes. OOk gaat zij babysokjes verkopen. Het hele dorp was zo dankbaar dat deze kiosk geplaatst is waardoor wij een heel warm onthaal kregen.

Maar ook zijn we trots op onze andere projecten die we gedaan hebben. De watertank die geplaatst is in Larabanga. Het ziekenhuis in Accra wat veel medische spullen heeft gekregen, Het kindertehuis wat rijst en olie heeft gekregen in een grote voorrraad en de kraamkliniek die rompetjes heeft gekregen.
Dit alles door jullie! Jullie, de sponsoren, waardoor wij dit allemaal voor de mensen en kinderen hebben kunnen doen. Daarvoor grote dank!
Zonder jullie was dit niet allemaal gelukt. In september zullen we nog een avond organiseren waar we jullie voor uitnodigen. Dit om te laten zien wat en hoe we het gedaan hebben en wat er met jullie geld en spullen is gedaan. Dus houdt de blog in de gaten. We gaan nu heel even acclimatiseren en alle informatie even tot ons laten komen en dan gaan wen een datum prikken. Dus wordt vervolgd!

• 20 Augustus 2014 - 09:45

Jacqueline Budel:

Lieve familie van Klaveren En Jonne ,

Namens stichting Kwame zoveel dank !!!!!! Jullie hebben voor veel mensen daar net het verschil kunnen maken waardoor ze weer moed krijgen en door kunnen gaan. Ook krijgen ze hun gevoel van eigenwaarde weer terug omdat ze blijkbaar de moeite waard zijn. Als je daar om je heen kijkt , zie je zoveel gezinnen die hulp kunnen gebruiken en dat verlamt je soms. We doen wat we kunnen en gaan daar mee door . Zo wordt de olievlek groter en krijgen ook steeds meer kinderen een behoorlijke schoolopleiding en dat is de basis van een beter bestaan.

We hebben ongelooflijk veel respect voor wat jullie in Ghana in korte tijd hebben weten te bereiken. Wat hebben jullie hard gewerkt en ook nu nog gieren bij jullie de emoties door je lijf en zitten jullie al weer vol plannen. Zo herkenbaar : je wordt geraakt ,ja en dan ben je besmet met het Afrikavirus.......... Een aantal van de mensen vergeet je nooit meer en draag je bij ;fijn dat Godwin ook bij juliie een plaats heeft weten te veroveren en zo geholpen heeft. Wat een geluk voor ons dat jullie op ons pad zijn gekomen ; wat zijn jullie mooie mensen !!!!!!!!

Liz Karin Jacqueline Stichting Kwame