Cairo, kokosnoten en strand - Reisverslag uit Accra, Ghana van Marjon Klaveren - WaarBenJij.nu Cairo, kokosnoten en strand - Reisverslag uit Accra, Ghana van Marjon Klaveren - WaarBenJij.nu

Cairo, kokosnoten en strand

Door: Auryn

Blijf op de hoogte en volg Marjon

29 Juli 2014 | Ghana, Accra

Gister zijn we aangekomen in Accra en nu al hebben we super veel gezien. Echt alles is anders : de wegen , het eten , de taal , de manier van doen, de zee..... We vlogen eerst naar Cairo waar we 1 nacht in een luxe hotel hebben geslapen. Daar was het al heel anders in vergelijking met Nederland. Gister werden we hartelijk ontvangen door Godwin die ons hier gaat helpen. We reden naar ons Guest House waar 2 erg culturele huisjes klaar stonden, pal naast de zee. Toen we daar gingen kijken zagen we veel rotzooi wat van rivieren hier naar de zee drijft. We moesten op de foto met mensen. Blijkbaar was het erg bijzonder dat we blank zijn. De mensen zijn hier erg aardig en dansen graag. Godwin nam ons mee naar een Taekwando les. We mochten achter in de pickupcar zitten waar we van alles zagen. Van de krottenwijken tot de stad met de KFC , we reden er langs. Het strand is mooi maar ook vies. Doordat het regenseizioen is ligger er massa's kleding, flessen en andere dingen. Alles is naar beneden gestroomd naar de zee toe. Er is ons gezegd dat wij waarschijnlijk ook nog wel een aantal dagen regen zullen meekrijgen. De twee huisjes waar we nu zitten zijn mooi. Kokosbomen in onze tuin die uit de boom worden gehaald voor ons. Het lijkt net een film waar we in zitten. Morgen gaan we beginnen met het bouwen van de kiosken. Godwin halt ons op en we gaan aan de slag! Vandaag moeten we even een rustdagje houden. Jonne is behoorlijk misselijk, Pepijn, Marjon en Merlyn hadden het ook even te pakken maar daar gaat het nu beter mee. Het eten is ook anders en het klimaat ook. Hopelijk is Jonne er morgen weer boven op.

• 29 Juli 2014 - 18:57

Annemarie:

Heel veel succes met bouwen en beterschap voor iedereen xx

• 29 Juli 2014 - 20:17

Finn:

Hoi allemaal, Wat een druk maar leuk begin van jullie vakantie! Ik hoop dat er geen kokosnoten op je hoofd vallen en dat jullie je allemaal weer beter voelen. Succes morgen met het bouwen van de kiosk!

• 29 Juli 2014 - 20:18

Rob:

Leuk om jullie belevenissen te kunnen lezen. Ben erg benieuwd. Jonne beterschap.

• 29 Juli 2014 - 21:42

Tineke Willemsen Van Den Hurk Uit Elst :

Bijzonder mooi daar! Een totaal andere wereld. Geniet van de mensen en hun cultuur. Succes met alle plannen! Zo leuk om dit op afstand mee te beleven.

• 29 Juli 2014 - 22:08

Kees Van Klaveren:

Hallo allemaal. Wat maken jullie nu al veel mooie dingen mee. Is de warmte daar te doen? Morgen aan de slag. Het is te hopen dat iedereen beter is . Ja jullie zullen daar qua uiterlijk best opvallen maar daar zijn hun vast gauw aan gewend. We zijn benieuwd hoe en wat het eten daar is . Het is echt geweldig jullie ervaringentekunnen lezen. Hier gaat alles OK. In Arnhem heeft alles blank gestaan van de regen maar in Elst en bij ons niet, maar het weer is verder goed heel veel succes met jullie werk daar. Veeeeel groeten van ons. Kees en Ans

• 29 Juli 2014 - 22:53

Hanny:

Wat leuk dat we jullie zo kunnen volgen. Succes met bouwen morgen en beterschap voor alle zieken!

• 30 Juli 2014 - 11:12

Karin:

Wat een ander land. Beterschap en sterkte met het bouwen van de kiosk. Taekwandoles waren Ponacka kinderen?

• 31 Juli 2014 - 18:31

Kees Van Klaveren:

De eerste foto's gezien en mooi omgeving bekijken en de mensen die daar wonen. Met de kiosk gaat het vast lukken dus veel plezier en succes met het doel waarvoor jullie daar zijn . Hier is het weer ook prima dus zijn veel weg op de fiets. Groetjes uit Groesbeek.

• 03 Augustus 2014 - 15:17

Rob:

Ben zegt: ''Nou die kunnen wel wat hulp gebruiken'. Hij bedoelt daarmee het strand schoon maken. : )